Als je als bezoeker voor het eerst in een onbekende ruimte komt kan dit een stressvolle ervaring zijn. Je wilt weten waar je naartoe moet, je thuis voelen en je kunnen oriënteren. Slechte wayfinding zorgt voor het mislopen van inkomsten voor bedrijven en organisaties.
Way finding is heel breed. Als voorbeeld gebruiken we een fietsenwinkel. De bezoeker is opzoek naar een bepaald type fiets en accessoires. Bij binnenkomst hangt een bord met daarop een plattegrond van de winkel, zodat de bezoeker direct weet wat het aanbod van de winkel is, en waar hij of zij kan vinden wat nodig is. Welke route moet de bezoeker volgen? Dit wordt bijvoorbeeld met richting aanwijzers aangegeven aan het plafond, op de muren of op de vloer. Met sfeervolle beelden op de wand wordt herkend door de bezoeker op welke afdeling hij of zij terecht is gekomen. Ondertussen moet de bezoeker naar het toilet, en met duidelijke bordjes wordt de route gewezen naar het toilet, waar ter plekke op de deuren markeringen staan die vertellen welk toilet voor hem of haar bedoeld is. Dit geheel valt allemaal onder way finding, en is ontzettend belangrijk voor de beleving van de bezoeker. Als iemand zich op zijn gemak voelt, goede indrukken krijgt door een fijne sfeer en een aangenaam bezoek beleeft, is de kans groter dat de bezoeker een aankoop doet en nog eens terugkomt.
Al deze materialen zoals buiten en binnen bewegwijzering, parkeerborden, fotowanden, muurstickers, presentatieborden en palen kunnen wij leveren. Wij denken graag met u mee wat de meest ideale oplossing is dat past bij uw situatie en budget. Wij verzorgen samen met u een plan, zorgen voor de ontwerpen en desgewenst ook de montage op locatie.
Vraag nu geheel vrijblijvend een offerte aan of neem contact met ons op voor eventuele vragen.
Offerte aanvragen